Direcció artística :

La proposta està concebuda per a carrer o escenaris frontals o centrals, on l’espai del públic està elevat i fa que la seua visió siga sempre de domini sobre l’espai escènic, amb un punt de vista múltiple. El mateix criteri s’utilitzarà quan es represente en sala.

La nostra proposta té lloc en un espai buit, amb la sola presència d’un fanal, i on l’únic art present a l’escenari és, doncs, l’art de l’actriu que, com el personatge d’Empar, es deixarà la pell sense defalliment per a transmetre tot el dolor i la joia de la vida. I per a fer-la suportable hi ha el riure i la poesia.

 

“Empar” és un treball d’investigació en l’àmbit corporal i espacial a la recerca de nous llenguatges a partir del cos de l’actriu en moviment, junt amb l’art de la manipulació dels objectes i els jocs visuals pròxims a l’il·lusionisme i la màgia. Inclou el treball de màscares expressives i la màscara més petita, el nas de clown, en un format on la comunicació entre l’actriu i el públic és directa, alhora que desplega davant de l’espectador una vida que podria ser la seua.

Es tracta de buscar el llenguatge del melodrama en l’àmbit corporal i de noves formes poètiques d’entendre l’art al carrer, on el riure del pallasso anirà acompanyat de l’element tràgic i d’una mirada més profunda cap a les emocions. Malgrat que l’espai siga exterior i estiga obert a tot tipus de públic, el llenguatge sempre estarà marcat per la poètica.

La comunicació amb el públic serà directa i està inclosa caldrà la seua intervenció en moments puntuals de l’obra, donat que la proximitat es farà mitjançant la tècnica del pallasso amb el silenci com a llenguatge universal de comunicació.

 

Vestuari:

Patricia Aranda, dissenyadora de vestuari teatral, actriu i pallassa.

El vestuari és contemporani i marcarà el nivell social del personatge. El barret és important per potenciar l’expressivitat del rostre de l’actriu i donar eixe caràcter poètic que es pretén a l’obra. El vestuari s’anirà transformant en el curs de l’obra d’acord amb la situació que visca el personatge, aquesta transformació estarà marcada per un element simbòlic. La gama de colors que s’utilitzarà pertany a la paleta de colors càlids.